”Johtamisen alalla ei ole pysyviä mestareita, mutta jatkuva harjoittelu auttaa saavuttamaan tason, josta on hyötyä niin esimiehelle itselleen kuin organisaatiolle.”
Johtamisen kehittäminen tähtää siihen, että esimies kokisi hallinnan tunnetta työssään. On todennäköistä, että esimiehen kokema hallinnan tunne leviää koko esimiehen johtamaan työyhteisöön hänen entisestään parantuneen toimintansa myötä.
Johtamisen olennaisin kysymys on, saako esimies vastuualueellaan olevat ihmiset mukaan toiminnan kehittämiseen ja toteuttamaan innokkaasti työyhteisön perustehtävää niin, että kaikkien asiantuntemus tulee hyödynnettyä. Johtamista tulee kehittää jatkuvasti, jotta organisaatio menestyisi ja niin työntekijät kuin asiakkaat voisivat hyvin.
Tässä teoksessa kerrotaan, millaisten keinojen avulla esihenkilö voi saada muut mukaansa tavoittelemaan työyhteisön päämääriä ja ratkaisemaan kohdattuja haasteita. Lisäksi esitellään keskeisimpiä johtamisen kehittämisen menetelmiä, kuten 360 asteen arviointia, työnohjausta ja mentorointia.
Ole kiinnostunut ihmisten työstä.
Keskustele ihmisten kanssa siitä, mitä he tekevät.
Muokkaa tehtävistä kiinnostavia ja itsenäisiä.
Anna tehtäviä, jotka muodostavat kokonaisuuden.
Anna palautetta jokaiselle sen mukaan, kuinka työ on edennyt.
Anna tehtäviä, jotka mahdollistavat jatkuvan työssä kehittymisen.
Innosta, kannusta, tue ja rohkaise.
Ote kirjasta